Opak Ambalaj ve Etiketleme Sanayi Ticaret Ltd. Þti.

Dil Seçiniz : clock-icon7/24 Hizmetinizdeyiz

logo

   TEKLÝF ÝÇÝN ARAYIN!  +90 (216) 394 10 13

bilgi@opakambalaj.com.tr

Koronavirüs Hastalýðý (COVID-19) Alýnan Önlemler

Koronavirüs Hastalýðý (COVID-19) Alýnan Önlemler

Koronavirüs Hastalýðý (COVID-19) Alýnan Önlemler

OPAK COVID-19 ÖNLEMLERÝ

Opak olarak Covid-19’a karþý dört baþlýkta aksiyon alýyoruz.

1. Ýþgücünün Korunmasý

Ýþgücümüzü korumak için Saðlýk Bakanlýðý, Sanayi ve Teknoloji Bakanlýðý, Dünya Saðlýk Örgütü (WHO), Occupational Safety and Health Act (OSHA) ve Centers for Disease Control and Prevention’ýn (CDC) güncel uyarýlarýný takip ediyor ve iþyerimizde uyguluyoruz.

• Ýþletmede, araçlarýmýzda ve personel servislerimizde gerekli dezenfeksiyonu yaptýk.

• Saðlýk Bakanlýðý’nýn 14 kuralýný bütün personelimizle paylaþtýk.

• Sanayi ve Teknoloji Bakanlýðý’nýn 7 uyarýsýný bütün personelimizle paylaþtýk ve uyguluyoruz.

   o Ateþ ölçüm kuralý

   o Takip kayýt kuralý

   o Beyan kuralý

   o Hijyen kuralý

   o 1,5 metre kuralý

   o Ýþ sürekliliðini saðlama kuralý

   o Bilgilendirme kuralý

• Sýk kullanýlan ve temas edilen yüzeylerin (kapý kolu, aydýnlatma anahtarlarý, bilgisayar klavyesi, ofis masalarý, çalýþma masalarý ve çalýþma yapýlan makineler vb.) günlük olarak temizlenmesi ve dezenfekte edilmesini saðlýyoruz.

• Gerekli olan personele kiþisel koruyucu ekipman saðladýk.

• Personelimize ateþleri olduðunda, öksürdülerinde ya da solunum zorluðu çektiklerinde doktorumuza görünmelerini bildirdik.

• Hastalarsa iþe gelmemelerini söyledik.

• Çalýþanlarýmýza ve týr þoförlerine, kuryelere, müþterilerimize ve diðer ziyaretçilerimize sýklýkla ellerini su ve sabunla yýkamalarý ve dezenfektan kullanmalarý yönünde bilgi veriyoruz.

• Çalýþanlarýmýza diðerlerinin telefonu, masasý, ofisi ya da iþ araçlarýný kullanmamalarýný ilettik.

• Ýþletmemize dýþarýdan sözleþmeli personel alýmý yapmýyoruz.

• Ýþletmemizi havalandýrýyoruz.

• Virüsün yayýlmasýný engellemek adýna güvenlik personelimizle kapýdan hizmet vermeye baþladýk. Dýþarýdan hiçkimsenin üretim alanýna ve ofislere girmesine izin vermiyoruz.

• Çalýþanlarýn, müþterilerin ve tedarikçilerin temasýný azaltmak için yüz yüze görüþmeler yerine sanal araçlarý kullanýyoruz ve  ortak alanlarda (yemekhane, mola yerleri vb.) sosyal mesafe kuralýný uyguluyoruz.

• 65 yaþ üstü ve kronik rahatsýzlýðý (þeker, tansiyon vb.) olan  personelimize izin verdik.

• Bütün dýþarýdan ziyaretler, bakým randevularý, denetimler zorunlu olmadýkça ertelendi.

• Bütün güvenlik ve karþýlama personeli maske ve eldiven gibi kiþisel koruyucu ekipmanla donatýldý.

• Bütün kargo paketleri güvenlikte dezenfekte edildikten sonra personele teslim ediliyor. Ýþin dýþýnda kiþisel teslimatlara izin verilmiyor.

• Bütün iþ görüþmeleri online olarak yapýlacak ve son görüþmeye katýlacak adaydan saðlýk raporu istenecek.

• Mescit ibadet edenlerin arasýnda en az 1,5 metre olacak þekilde düzenlendi.

• Yemek ve çay molalarý insan yoðunluðunu azaltacak þekilde düzenlendi.

• Yemekhane yemek öncesi ve sonrasý düzenli olarak temizleniyor ve masalarýn dezenfeksiyonu yapýlýyor.

• Personelin ve servis sürücüsünün ateþi servis personeli tarafýndan kontrol ediliyor.

• Þirket araçlarý kullaným öncesi dezenfekte ediliyor.

• Çalýþanlar toplu taþýmayý kullanmamalarý konusunda bilgilendirildi.

• Dezenfeksiyon üniteleri iþletmenin her yerinde olacak þekilde artýrýldý.

• Farkýndalýðý artýrmak için uyarýlar yemekhane, soyunma odasý, tuvalet gibi ortak kullaným alanlarýnda paylaþýldý.

• Her vardiya öncesinde 10 dakikalýk bir temizlik ve dezenfeksiyon yapýlýyor.

• Bütün çalýþanlara kiþisel kullanýmlarý için dezenfektan ya da kolonya daðýtýldý.

• Çalýþanlara kullandýklarý makina ekipman ve masalarýný temizlemeleri için dezenfektan daðýtýldý.

• Bütün çalýþanlardan saðlýk beyan formu doldurmalarý, son seyahatleri ya da seyahate gitmiþ kiþilerle temaslarýna dair bilgi vermeleri, ÝSG ve ÝK bölümlerine bir deðiþiklik olduðunda haber vermeleri istendi.

• Ekip liderleri çalýþanlarýn öksürük, ateþ gibi semptomlar gösterip göstermediðini kontrol ediyor. Gerekli görülenler acil olarak saðlýk kuruluþuna sevk edilecek ve süreç ÝK bölümü tarafýndan takip edilecektir.

• Ýþe gelmeyen personel ÝK bölümü tarafýndan aranacak ve bir saðlýk probleminin olup olmadýðý öðrenilecektir.

2. Tedarik Zincirinin Ýstikrarý

• Mevcut tedarikçilerimizle çalýþmaya devam ediyor ve sipariþ yönetimini online yapýyoruz.

• Envanterimizi daha iyi yönetmek için depo yönetim sistemimize yatýrým yaptýk ve daha iyi bir yer optimizasyonu için geliþtiriyoruz.

• Üretim kapasitemizi öngörülen üretim planlarýna göre optimize ediyoruz.

• Kritik stok seviyelerini korumak için yeni personel alýmý yapabiliriz.

• Daðýtým rotalarýmýzý kendi týrýmýzý ve sürücümüzü kullanarak optimize ediyoruz. 

3. Müþteri Odaklýlýk

• Ýþ ortaklarýmýzla çift yönlü iletiþim kuruyor ve senaryo tabanlý riskleri deðerlendiriyoruz.

• Yayýlýmý önleme müdahaleleri kapsamýnda iþ ortaklarýmýzla sadece sanal olarak iletiþim kuruyoruz ve bütün iþ gezilerimizi iptal ettik.

4. Finansal Stres Testi

• Kriz yönetimi ve senaryo planlama pratikleri çerçevesinde  finansal durumu ve ekonomik gidiþatý sürekli control ediyoruz.

• Finansal stress testi, özellikle farklý senaryolarda iþletme sermayesi gereklilikleri konusunda gerekli çalýþmalarý yapýyoruz.

• Bütün iþ liderlerimizin farklý senaryolar konusunda hizalanmasýný saðladýk.